• Уважаемые гости и новички, приветствуем Вас на нашем форуме
    Здесь вы можете найти ответы практически на все свои вопросы о серии игр «Готика» (в том числе различных модах на нее), «Ведьмак», «Ризен», «Древние свитки», «Эра дракона» и о многих других играх. Можете также узнать свежие новости о разработке новых проектов, восхититься творчеством наших форумчан, либо самим показать, что вы умеете. Ну и наконец, можете обсудить общие увлечения или просто весело пообщаться с посетителями «Таверны».

    Чтобы получить возможность писать на форуме, оставьте сообщение в этой теме.
    Удачи!
  • Друзья, доброго времени суток!
    Стартовал новый литературный конкурс от "Ордена Хранителей" - "Пираты Миртанского моря".
    Каждый может принять в нём участие и снискать славу и уважение, а в случае занятия призового места ещё и получить награду. Дерзайте
  • Дорогие друзья, год подходит к концу, и пришло время подвести его итоги и наградить достойных

    Не ленитесь, голосуйте в этой теме за тех форумчан, которые по вашему мнению больше всех проявили себя в этом году
    По желанию, аргументировать свой выбор можете в теме обсуждения голосования.

Готика 3 Script_G3Fixes - Bunch of fixes and new features

fyryNy

Участник форума
Регистрация
2 Мар 2019
Сообщения
76
Благодарности
200
Баллы
180
  • Первое сообщение
  • #1
This script fixes few things in game and also adds new features:
  • New, more random percentage chance for applying status effects like Freeze or Burn on hit
    Spells:
    - Area spells or charged spells have 100% to apply effect
    - Quick casted spells have 10% chance to apply effect (optional, QuickCastChance in config)
    Melee:
    - Normal attacks have 30% chance to apply
    - Power attacks have 35% chance to apply
    Ranged:
    - Based on the bow's tension force
  • Companions that are following Hero will now attack enemies immediately when Hero or other companion is targeted and attacked.
    This feature can be toggled on/off with a hotkey while in-game (default: APOSTROPHE)

    There is an icon added in top right corner of the screen representing current status.
    Green shield - standard, vanilla game behaviour, companions are more passive
    Red clashing swords - new behaviour, companions are more aggressive
    Icon is only visible when there are companions in Hero's party.

    Icon size and position can be changed in config

    CompanionIconSize - Size of the icon (default: 16)
    CompanionIconPosTopX - Position in X-axis in percentage (default: 98.5, min: 0.0, max: 100.0)
    CompanionIconPosTopY - Position in Y-axis in percentage (default: 2.5, min: 0.0, max: 100.0)
  • Companions will now use sprint when following Hero
  • Companions that are too far away from Hero will be teleported near Hero, distance for this check is Entity.ROI - 250.0 (optional, TeleportCompanionTooFarAway in config)
  • If Player cancels routine of an NPC (by walking into the room or drawing a weapon) that is using interactive objects like beds, bookstands, NPC will try to take a few steps back and free the object, so Hero can use it now
  • Added console command for reviving NPCs
    revive NPC_INSTANCE or simply revive when dead NPC is focused (it can only be focused if corpse was not looted yet)
  • Added console command for resetting NPCs position
    resetpos NPC_INSTANCE or simply resetpos when NPC is focused and not dead
    NPC should be teleported to the destination point of their current routine
  • Fully integrated Script_ItemUseFuncEnabler
    (this feature is for mod developers, example modified working templates for Cure Disease and Antidote are included in optional zip file)
  • Added an option to remove all waterfall sound effects from the game (RemoveWaterfallSoundEffects in config, by default turned off).
    Due to a bug with sound effects system, when near big waterfalls near Silden, game can get a bit laggy (for me it’s almost unplayable there). Until a proper fix for that issue is found, I created this workaround.
  • Added an option to block monster respawn (some monsters can respawn after few in-game days after being killed)
    (BlockMonsterRespawn in config, by default turned off)
Installation
Extract Script_G3Fixes.zip inside main directory of Gothic 3 (where Gothic3.exe is placed).

If you want Cure Disease potion and Antidote to work without that stupid spell animation, extract also Script_G3Fixes_Example_Templates.zip inside main directory.

 
Последнее редактирование:

Silves The Rog

Участник форума
Регистрация
8 Июн 2023
Сообщения
164
Благодарности
187
Баллы
60
Hello!
I've noticed that sometimes in melee combat, an enemy from the herd/group can just randomly start walking backwards until they hit something with their back. That's not caused by any of your scripts, but it would be wonderful if you could fix it somehow as well.

 
Последнее редактирование:

tatun

Участник форума
Регистрация
31 Янв 2009
Сообщения
1.075
Благодарности
337
Баллы
245
Silves The Rog, Так не было раньше. Но последние дня два, у меня тоже появилось что-то подобное. Я, правда, так далеко за ними не бегал. Не знаю куда они уходили.
 
Последнее редактирование:

Silves The Rog

Участник форума
Регистрация
8 Июн 2023
Сообщения
164
Благодарности
187
Баллы
60
Silves The Rog, Так не было раньше. Но последние дня два, у меня тоже появилось что-то подобное. Я, правда, так далеко за ними не бегал. Не знаю куда они уходили.
Интересно выходит тогда. Кроме обновлённых G3Fixes, Quickloot и eCDELocator и Custom Pack от RigelD я ничего нового не ставил. Попробую без этих скриптов потестить. UPD: скрипты вообще не виноваты. Видимо, очередная фича/баг, которая мне впервые за столько лет попалась на глаза =\

К слову, у кого-нибудь появились вылеты после HerdUnity=true? У меня периодически крашится игра в начале боя со всякими волками/шершнями, причем без ошибки "Where's the guru"
 
Последнее редактирование:

Eccentrici

Участник форума
Регистрация
27 Июн 2019
Сообщения
676
Благодарности
814
Баллы
245
скрипты вообще не виноваты
Возможно, дело в настройках апдейт-пака. Протестируйте сочетания АБ и АИ. Также не забывайте, что переключение АИ во время сражения вносит сумятицу в боевое поведение неигровых персонажей (NPC).
 

Silves The Rog

Участник форума
Регистрация
8 Июн 2023
Сообщения
164
Благодарности
187
Баллы
60
Возможно, дело в настройках апдейт-пака. Протестируйте сочетания АБ и АИ. Также не забывайте, что переключение АИ во время сражения вносит сумятицу в боевое поведение неигровых персонажей (NPC).
Попробовал. Внезапно, от АБ и АИ это вообще не зависит. Что с ними в разных сочетаниях, что без них такое происходит
 

tatun

Участник форума
Регистрация
31 Янв 2009
Сообщения
1.075
Благодарности
337
Баллы
245
Попробовал. Внезапно, от АБ и АИ это вообще не зависит. Что с ними в разных сочетаниях, что без них такое происходит
Это скорей всего сбой навигации. Неясно по какой причине он стал таким долгим и частым.
Попробуй можно ли сбить это состояние стрелой или магией.
 

Silves The Rog

Участник форума
Регистрация
8 Июн 2023
Сообщения
164
Благодарности
187
Баллы
60
Это скорей всего сбой навигации. Неясно по какой причине он стал таким долгим и частым.
Попробуй можно ли сбить это состояние стрелой или магией.
Да, сбивается
 

tatun

Участник форума
Регистрация
31 Янв 2009
Сообщения
1.075
Благодарности
337
Баллы
245
Получается, что враг начинает обходить какой-нибудь шов на текстуре. Потом его ии заклинивает, до тех пор пока он не выйдет из поля видимости, или не повлияют внешние факторы.
Может раньше я не обращал внимания?
Может всегда так было. Просто совпало что мы играем в той же локации, где эти баги больше всего происходят.
 

Silves The Rog

Участник форума
Регистрация
8 Июн 2023
Сообщения
164
Благодарности
187
Баллы
60
Hi!
I have a suggestion, hope you could take a look.

RigelD recently made a good overhaul (Fixed Pockets) for pickpocketing that makes this skill viable. It would be great if you could add to your item locator / g3fixes script something that shows that an NPC can be pickpocketed or will give xp when defeated (for Knock down perk purposes), similar to G2 Thief Helper plugin for Union
 

Ҏαнα

Участник форума
Регистрация
7 Апр 2024
Сообщения
4
Благодарности
0
Баллы
5
Is there any way to just tell companions to move somewhere, attack a certain person or something like that?
 

fyryNy

Участник форума
Регистрация
2 Мар 2019
Сообщения
76
Благодарности
200
Баллы
180
Update
Код:
[1.0.1 - 1.0.2]
- Added icon and timer till end of transformation while transformed into animal
- Companion icon is now always visible, instead of only when there are NPCs in Hero's party (it bugged a lot, and showed icon when there was no NPCs in party anyway)
- Added an option to always show percentage protecion in stats menu on AB (works only when Script_NewBalance.dll is also installed)
- Fix for attribute check in skill requirements. There are 3 modes:
  1) Disabled - Script does nothing, game will check current attribute value
  2) Normal - Game will check base maximum value: learned value + perm bonus value (quests / potions)
  3) AddEquipmentBonus - Game will check total maximum value: learned value + perm bonus value (quests / potions etc.) + temp bonus value (rings / amulets etc.)
- Small fixes in herd unity
 

fyryNy

Участник форума
Регистрация
2 Мар 2019
Сообщения
76
Благодарности
200
Баллы
180
Update
Код:
[1.0.3]
- Fix for enemies aggroing on player or other npcies, when they shouldn't see them (through walls etc.)
- Fix for attribute check in item equip requirements. It will now check maximum base value (maximum without temp bonuses from other items) instead of current value (for example depleted SP or MP).
  In inventory gui, item info popup window can still show the attribute in red if it's depleted, but actual attribute check on equip will work fine. I couldn't locate the gui part of the code to fix it, so it has to stay this way for now.
 
Сверху Снизу