• Уважаемые гости и новички, приветствуем Вас на нашем форуме
    Здесь вы можете найти ответы практически на все свои вопросы о серии игр «Готика» (в том числе различных модах на нее), «Ведьмак», «Ризен», «Древние свитки», «Эра дракона» и о многих других играх. Можете также узнать свежие новости о разработке новых проектов, восхититься творчеством наших форумчан, либо самим показать, что вы умеете. Ну и наконец, можете обсудить общие увлечения или просто весело пообщаться с посетителями «Таверны».

    Чтобы получить возможность писать на форуме, оставьте сообщение в этой теме.
    Удачи!

Median XL Вопросы задавайте тут, но сначала поищите ответы в документации

kambala

★★★★★★★
Модератор
Регистрация
11 Май 2010
Сообщения
3.899
Благодарности
1.064
Баллы
430
  • Первое сообщение
  • #1
сабж.
 

kambala

★★★★★★★
Модератор
Регистрация
11 Май 2010
Сообщения
3.899
Благодарности
1.064
Баллы
430
неплохо было бы почитать чейнджлог прежде, чем играть в этот мод

1. см. выше
2. макс. уровень - 127 (опять-таки см. выше); опыт идёт быстрее, но к приходу в Залы Мёртвых ты будешь уровня 30-го, так что можешь не беспокоиться. но талисманы с Уровневого Испытания требуют уровень 35, а не 50 как в обычном Медиане (именно требуемые уровни талисманов - ограничение по уровню персонажа на прохождение Испытания остаётся такое же).

зато после получения 120-го уровня (примерно в акте 4 Разрушения) опыт начнёт идти заметно медленнее.
 

Grekos

Участник форума
Регистрация
6 Апр 2011
Сообщения
337
Благодарности
16
Баллы
195
Не спорю было бы хорошо почитать чейнджлог, но нужна регистрация на форуме. Если он выложен на других ресурсах, плиз дай ссылку.
 

Дмитрий Оф

Участник форума
Регистрация
18 Фев 2011
Сообщения
1.857
Благодарности
75
Баллы
240
Вот чейнджлог:
This mod idea comes with a playable MPQ
icon_smile.gif

http://www.mediafire.com/?9rkermmn97r6h9h

Change list:
-Characters run slightly faster
-Realistic level cap is 126 now. After 120 exp ramps up sharply.
-Resistance penalty is now -25 for Hated, -90 for Terror and -180 for Destruction. You can't go under -100 total resist but it's harder to get maxres on dest now.
-All uniques and sets are gone!
Uniques still drop but have rlvl 250. Their use is now acrane crystal material.
-Greatly buffed rare affixes and socketables. Increased variance for the best affixes. This is most visible early game.
-Most oskills can spawn at any skill level between 1 and 50. Keep rolling for the high one!
-Most shrines now last for 10 minutes
-Increased gold sell caps at NPC's so IotSS isn't the only viable gold hunt method.
-Added damage resist % affixes for rares due to removal of prefabs.
-Ubercharms rlvl lowered, class charm has no rlvl

v02
-Added witches and warlocks to many open areas in all acts
-Enabled additional monsters in some regular areas (this includes shardspawn, heroic and uberquest population encounters too)
-Increased density by 25%
-Decreased rare drop rate by 30%
-Veterans now also spawn in Hatred

v03
-Implemented rad82's belt fix
-Nerfed OP procs from v02 (several tweaks)
-Added 30 new attack procs and 5 kill procs
-Swapped heroics and shardspawns in A1-3 Hatred difficulty with later act elites due to game being too hard (heroic at level 18 - 1hko)
-Omega stuff now correctly works (monsters, innates)
-Slightly reduced experience gain at levels 8-30
-Reduced bonuses on various socketables to prevent overflow
-Slightly reduced density (still there are more monsters than in Omega)
-Fixed rlvl 250 ubercharms that weren't legacy (errenous drag-and-fill in excel)
-Increased rlvl of ubercharms to prevent excessive twinking at low lvl (they're 3/4ths of original Omega rlvl now)
-Improved reanimate chance from 2/5 to 5/8% on rares

03 to 04 changes
-Rebalanced many ctc's and other affixes
-Fixed errenous procs (fpbe string, not working ctcs, rathmas chosen)
-Nerfed emeralds at low classes. Perf one still has 250 regen
-Swapped fauztin monsters with TA zons in act4 and vice versa in act5.
-Added more heroics and ubers in terror and dest
- Champion and boss packs return to regular game . EXPERIMENTAL
-Increased monster skillbonus on terror/dest (moderately on terror, greatly on dest)
-Slightly reduced leech effectiveness on hatred
-Added many new affixes, multimod affixes and penalties to the best affixes
-Reduced unique drop rate by 35% (slightly less arcane shards, still damn many)
-Shrines duration 5 min down from 10, disabled respawn for all except instant effect
-Various areas are now larger (e.g. catacombs, heroic levels, river of flame maze etc.)
-Monsters have nonzero resists on terror/dest
-Greatly increased variance of most ubercharm stats. Min is often at 0, max is slightly better than in Omega.
-Class charm retains rlvl, at 60. Low enough to benefit from ennead right away, high enough to prevent twinking the best charm in game into a1 hatred char.

New affixes that spawn on rares:
-triple procs and tripcond procs
-deadly strike, crushing blow
-minion res, allres, max res
-percent hp and mp
-ease
-skillcap (only on pal helm)
-avoidance (only bar axe, pal club and sor armor)
-tcd and ewd
-elemental sorbs


v4 -> v5
-Gemwords finally work like they should (updated with new gem stats)
-Fixed WSK2 spawn
-Disabled random champs in Hatred due to weird rathmas priest bug
-Later WSK areas can spawn gore crawlers too
-Replaced serafiend-type heroic with elite monsters
*The stand-still bug is still present
icon_sad.gif
No idea why this happens in that specific area, in WSK those heroic knights are working fine
-Slightly decreased density (5-20%)
-Consolidated some affixes (like resistances - resi affix now give two elemental resists and some magic resist). Values nerfed to balance
-ED% on weapons additionally gives 1-xxx to minimum damage. Max range goes up with affix strength but min is always 1
-Increased flat AC on torso and helmets to 5000
-ED% on armors also gives 1-xxx flat AC, same way as mindmg weapon
-Nerfed sapphires, thai runes (75% duration per rune, srsly??), reanimate as deathgnat 3%/q -> 2%/q
-Reduced gamble rare odds from 25 to 8%
-Oil of Enchatment (uptier + reroll) and Oil of Renewal now costs 30,000 gold
-Capped Tremor effectiveness at 15% monster health (terror) and 25% (destruction). This is to prevent silly reducing their hp to 0.00001% by few casts/procs
-Healing potions now heal at half the normal rate (20/18/16/14/12 sec) but they all have static 30 second duration.
-Mana potions now last for 60 seconds, all grades*
This is not shown in-game as I haven't edited tbl yet
It works like intended though
-Lowered required level of runes. Lowest runes have no rlvl, starting from Nef they go by +2 up to 90 for highest normal runes and Great Runes. (5 more MOs on GRW)
-Raised required levels of higher class gems (1,10,20,30,40)
-Fixed known FPBE's and not working procs

v05 -> v06
-Potions and other misc stuff works again (pots at v5 intended effectiveness)
-Fixed one way waypoint on Black Marsh
-Disabled outdated uniques drop (with cheater string)
-Reduced thunder wave on striking from 5 to 1%
-Reduced max resist bonus on gems from 3/6% to 1/3%
-Nerfed max all res affix from 1-10% to 1-5%
-Hatred resistance penalty removed (you start at 0 again). Terror and Dest is at -90 and -180 still.
-Disabled set items from dropping
-Enabled percent damage and defense on jewels. It spawns together with flat min/max dam and AC, though its range is wide (0-x%, highest is 40)
-Added life/mana on striking affix.
-Improved uberquests: various ubermonsters now have Nest skills - they spawn other monsters (usually elites or heroics)
-Azmodan: increased density from 6000 to 8000
-Champions now drop Unique TC so killing harder enemy results in useful drop instead of mostly potions
-Fire elemental looks like Living Flame, Ice Elemental looks like act 5 ice demon
-Nihlathak's dungeon - now level 121 area on Destruction
-Reduced size of Catacombs (still larger than in MXL)
-Increased size of heroic levels in act 1 and 2
Act 1 heroic (astrogha) is now extremely huge, by far the largest area in mod
Act 2 is smaller, hatred and terror - comparable with true talrasha tomb, Dest - comparable with old Median size (large but not as much as act 1 level)

06 -> 07
Bugfixes:
-Pit fiend monsters appear again (some are swapped)
-Blood thorns on attack is now pally exclusive proc (use TS first)
-Fixed erranous spawning of high +skills on multiple items accesible by single class
-Removed Heresiah spawn from Fauztinville
-Swapped Living Flame with Destroyer Wolf Rider in TA (casts fortress)
-Jewels use EWD and TCD instead of enh damage or defense
-Uberquests no longer drop legacy rlvl250 charms (azmodan, belial, talrasha, koth)
-Fixed wrong affix codes

Affixes:
-Added: strength factor (str-based weapons except druid), EF% (caster items), replenish life (high values), elemental dmg on armor pieces, tri-ele damage (~1/4 of single element dmg)
-Nerfed life on striking, removed mana on striking
-Rebalanced some procs (slight tweaks in skill lvl and chances)
-Adjusted spawn items accordingly so you won't see EWD on staff for example

Gameplay:
-Kurast 3kBA skeletons in Jungle areas of A3
-Increased skill levels of various elites
-Implemented rad82's shrunk cubemain.txt (for features go to User Submitted Data thread in this forum section)
 

kambala

★★★★★★★
Модератор
Регистрация
11 Май 2010
Сообщения
3.899
Благодарности
1.064
Баллы
430
Не спорю было бы хорошо почитать чейнджлог, но нужна регистрация на форуме. Если он выложен на других ресурсах, плиз дай ссылку.
регистрация на форумах вызывает какие-то сложности?
 

Grekos

Участник форума
Регистрация
6 Апр 2011
Сообщения
337
Благодарности
16
Баллы
195
Хех, стындно об этом говорить, но при попытке зарегистрироваться ткнул не в ту кнопку (ну типа мне младше 13), теперь чтобы активировать аккаунт нужно подтверждение опекуна...
 

kambala

★★★★★★★
Модератор
Регистрация
11 Май 2010
Сообщения
3.899
Благодарности
1.064
Баллы
430
да, сюда очень подойдут капитан Пикард и Иксзибит :D
 

Nss

Участник форума
Регистрация
9 Апр 2011
Сообщения
102
Благодарности
0
Баллы
165
Переход на веб-страницу отменен


Попробуйте сделать следующее:

Повторите ввод адреса




вот что он пишет когда заходишь на англ. документацию где список УМС
 

kambala

★★★★★★★
Модератор
Регистрация
11 Май 2010
Сообщения
3.899
Благодарности
1.064
Баллы
430
если ты про оффлайн документацию, то правой кнопкой на файле - свойства - разблокировать
 

ReviveD

Участник форума
Регистрация
11 Июл 2011
Сообщения
47
Благодарности
2
Баллы
150
играю на Д2 Маньяке за барба и тут меня выкидывает дисконектом ну фиг с ним захожу по новой в игру и дальше загрузки меня не пускает, я и создавать пытался и к другим присоединится. Ничего не получается. Ребят помогите пожалуйста там стока сетов и SSU есть блин как зайти можно? Кому написать чтоб мб че поправили?
 

kambala

★★★★★★★
Модератор
Регистрация
11 Май 2010
Сообщения
3.899
Благодарности
1.064
Баллы
430
написать на форум сервера
 

Ks_kun

Участник форума
Регистрация
2 Авг 2011
Сообщения
17
Благодарности
0
Баллы
150
такой вопрос.:

Кинжал некроманта. Руна Мал

Страдание
Уровень 49

0-5 Драгоценные Камни
+Мал
Кинжалы Некроманта
+(1–2) к Навыкам Некроманта
+(101–150)% Повышенный Урон
Добавляет 2500-5000 Урона Ядом в Течение 20 Секунд
+(1–6) к Пути Паука ???
Замедляет Цель на (11–15)%
+250 к Жизни
Сопротивление Яду +40%
+(11–15) к Жизни при Попадании

Что такое Путь паука и с чем его едят?
З.Ы. В навыках он не появляется.
 

Дмитрий Оф

Участник форума
Регистрация
18 Фев 2011
Сообщения
1.857
Благодарности
75
Баллы
240
Это пассивка у ассасинки, добавляет урон ядом и увеличивает другие уроны ядом(с вещей, заклинаний).
 

Nss

Участник форума
Регистрация
9 Апр 2011
Сообщения
102
Благодарности
0
Баллы
165
Замедление суммуруется с двух оружий или нет?
Например у меня два оружия, у одного "Замедляет цель на 20%", у другого "Замедляет цель на 25%", в итоге он будет замедлять на 45% или на 25?
 

kambala

★★★★★★★
Модератор
Регистрация
11 Май 2010
Сообщения
3.899
Благодарности
1.064
Баллы
430
нет. замедление, как и многие другие "боевые" характеристики, учитывается только с "главного" оружия (которое на экране инвентаря находится слева).
 

Дмитрий Оф

Участник форума
Регистрация
18 Фев 2011
Сообщения
1.857
Благодарности
75
Баллы
240
И с двуручных навыков?
 

kambala

★★★★★★★
Модератор
Регистрация
11 Май 2010
Сообщения
3.899
Благодарности
1.064
Баллы
430
не зависит от навыков - двуручными навыками идет только удар двумя оружиями.
 

Дмитрий Оф

Участник форума
Регистрация
18 Фев 2011
Сообщения
1.857
Благодарности
75
Баллы
240
Так и непрерывная атака идёт только с главного оружия? А с двух - только процы? Если скрестить оружия со сферой, дающей пунишеры при попадании, то они будут идти только с главного, или с обоих?
 

kambala

★★★★★★★
Модератор
Регистрация
11 Май 2010
Сообщения
3.899
Благодарности
1.064
Баллы
430
процы тоже не работают со второстепенного.
LFAQ написал(а):
Q: When dual wielding, what effects from my boot-side (henceforth 'off-hand') weapon do I get with my glove-side (henceforth 'main') weapon?
A: Depends what skill you're using.
For any non-dualwield skill
Not any offensive modifiers -
No procs of any kind.
Killing with poison spells won't proc them either.
No +%damage, passive damage sources, %EWD.
No Crushing Blow, Deadly Strike

You will get any defensive or status modifiers -
+skills
+stats
+%Resists, absorb, reduction.

Dual Wield skills (Normal Attack, Blood Hatred, Batstrike, Cautious Strike) swing with both weapons.
So, for any attack with your off-hand weapon, you will get its offensive modifiers.
This list is by no means comprehensive. It's just to give you the idea.
Modifiers will be added as I think of them, after verification.

"srulz" wrote:

This list may be good to be added:
Disclaimer: I don't guarantee the source's accuracy, but since most of D2's mechanics remain unchanged anyway, this should be too:

Quote:

The only things that work from the off-hand weapon are:
* Skill bonuses
* Attribute bonuses
* + to Life/Mana/Maximum Stamina
* Maximum Life/Mana %
* Replenish Life
* Regenerate Mana %
* + to Life/Mana After Each (Demon) Kill
* % Damage Taken Goes to Mana
* Attacker Takes (Lightning) Damage
* % Extra Gold From Monsters
* % Better Chance of Getting Magic Items
* +% to Experience Gained
* Reduce All Vendor Prices %
* + to Light Radius
* % Increased Chance of Blocking
* % Faster Run/Walk /Hit Recovery/Block/Cast Rate
* + Defence (vs Mêlée/Missile)
* +% Enhanced Defence
* (Magic) Damage Reduced (by %)
* Resist +%
* +% to Maximum Resist
* + Absorb (%)
* Poison Length Reduced by %
* Half Freeze Duration
* Cannot be Frozen
* +% to Skill Damage
* -% to Enemy Resistance
So, pretty much nothing that has to do with applying damage works, except for elemental skill damage and -res.
 

Дмитрий Оф

Участник форума
Регистрация
18 Фев 2011
Сообщения
1.857
Благодарности
75
Баллы
240
Спасибо! Раньше знал только, что при двуручных навыках со второго оружия идут процы при атаке/убийстве/попадании, а сейчас попалась сфера Wrathspirit, вот и спросил.:)
 

Beylling

Участник форума
Регистрация
15 Май 2011
Сообщения
15
Благодарности
0
Баллы
150
Не могу понять как исправить ошибку.
Играю в сингле.
Варваром прошёл первый акт, потом прошол половину второго решил начать за паладина, прошёл первый акт говорю с Варривом чтобы перейти во второй акт идёт загруз ка и ошибка.
Вот текст.
UNHANDLED EXCEPTION:
ACCESS_VIOLATION(C0000005)
Не пойму в чём дело варвар может переходить из 1 во 2 акт и обратно а паладин нет.
Что надо сделать? И в чем причина?
 
Сверху Снизу