• Уважаемые гости и новички, приветствуем Вас на нашем форуме
    Здесь вы можете найти ответы практически на все свои вопросы о серии игр «Готика» (в том числе различных модах на нее), «Ведьмак», «Ризен», «Древние свитки», «Эра дракона» и о многих других играх. Можете также узнать свежие новости о разработке новых проектов, восхититься творчеством наших форумчан, либо самим показать, что вы умеете. Ну и наконец, можете обсудить общие увлечения или просто весело пообщаться с посетителями «Таверны».

    Чтобы получить возможность писать на форуме, оставьте сообщение в этой теме.
    Удачи!
  • Друзья, доброго времени суток! Спешите принять участие в оценке работ на конкурсе "Таинственные миры" 2024!
    Ждем именно вас!

    Ссылка на конкурсную тему - тык
    Ссылка на тему с работами участников- тык

Готика 3 Script_G3Fixes - Bunch of fixes and new features

fyryNy

Участник форума
Регистрация
2 Мар 2019
Сообщения
63
Благодарности
159
Баллы
180
  • Первое сообщение
  • #1
This script fixes few things in game and also adds new features:
  • New, more random percentage chance for applying status effects like Freeze or Burn on hit
    Spells:
    - Area spells or charged spells have 100% to apply effect
    - Quick casted spells have 10% chance to apply effect (optional, QuickCastChance in config)
    Melee:
    - Normal attacks have 30% chance to apply
    - Power attacks have 35% chance to apply
    Ranged:
    - Based on the bow's tension force
  • Companions that are following Hero will now attack enemies immediately when Hero or other companion is targeted and attacked.
    This feature can be toggled on/off with a hotkey while in-game (default: APOSTROPHE)

    There is an icon added in top right corner of the screen representing current status.
    Green shield - standard, vanilla game behaviour, companions are more passive
    Red clashing swords - new behaviour, companions are more aggressive
    Icon is only visible when there are companions in Hero's party.

    Icon size and position can be changed in config

    CompanionIconSize - Size of the icon (default: 16)
    CompanionIconPosTopX - Position in X-axis in percentage (default: 98.5, min: 0.0, max: 100.0)
    CompanionIconPosTopY - Position in Y-axis in percentage (default: 2.5, min: 0.0, max: 100.0)
  • Companions will now use sprint when following Hero
  • Companions that are too far away from Hero will be teleported near Hero, distance for this check is Entity.ROI - 250.0 (optional, TeleportCompanionTooFarAway in config)
  • If Player cancels routine of an NPC (by walking into the room or drawing a weapon) that is using interactive objects like beds, bookstands, NPC will try to take a few steps back and free the object, so Hero can use it now
  • Added console command for reviving NPCs
    revive NPC_INSTANCE or simply revive when dead NPC is focused (it can only be focused if corpse was not looted yet)
  • Added console command for resetting NPCs position
    resetpos NPC_INSTANCE or simply resetpos when NPC is focused and not dead
    NPC should be teleported to the destination point of their current routine
  • Fully integrated Script_ItemUseFuncEnabler
    (this feature is for mod developers, example modified working templates for Cure Disease and Antidote are included in optional zip file)
  • Added an option to remove all waterfall sound effects from the game (RemoveWaterfallSoundEffects in config, by default turned off).
    Due to a bug with sound effects system, when near big waterfalls near Silden, game can get a bit laggy (for me it’s almost unplayable there). Until a proper fix for that issue is found, I created this workaround.
  • Added an option to block monster respawn (some monsters can respawn after few in-game days after being killed)
    (BlockMonsterRespawn in config, by default turned off)
Installation
Extract Script_G3Fixes.zip inside main directory of Gothic 3 (where Gothic3.exe is placed).

If you want Cure Disease potion and Antidote to work without that stupid spell animation, extract also Script_G3Fixes_Example_Templates.zip inside main directory.

 
Последнее редактирование:

tatun

Участник форума
Регистрация
31 Янв 2009
Сообщения
1.030
Благодарности
272
Баллы
245
Последнее редактирование:

fyryNy

Участник форума
Регистрация
2 Мар 2019
Сообщения
63
Благодарности
159
Баллы
180
Ok I uploaded the correct file.

Ваш скрипт будет конфликтовать ?
For now it's not compatible, Script_NewBalance will override my changes in functions CanBurn and CanFreeze, but I'm in contact with author of that script so I think new version that will be fully compatible should be relased soon.
Пост автоматически объединён:

Ah, I forgot to mention I also added an option to block monster respawn, by default it's disabled (BlockMonsterRespawn in config)
 
Последнее редактирование:

fyryNy

Участник форума
Регистрация
2 Мар 2019
Сообщения
63
Благодарности
159
Баллы
180

Zliden666

Участник форума
Регистрация
15 Июн 2021
Сообщения
1.439
Благодарности
1.780
Баллы
180
Is it possible to fix the weapon's dupe during the crash on the anvil. For example. The master's sword requires two katanas. If the katanas are equipped, they will not disappear after crafting
 

Silves The Rog

Участник форума
Регистрация
8 Июн 2023
Сообщения
90
Благодарности
96
Баллы
30
Could you please make AutoLooting from your quickloot script available while in combat (as an optional setting, perhaps)?
 

Летучий

Участник форума
Регистрация
17 Авг 2017
Сообщения
452
Благодарности
713
Баллы
265
Thank you very much for the ability to disable monster revival. I've been wanting to do that for a long time.
Companion behavior is also a long time dream. Is it possible to make similar behavior for pack monsters? Let's say I provoke one wolf when I get close to him, then all the other wolves near him also attack me.
 

tatun

Участник форума
Регистрация
31 Янв 2009
Сообщения
1.030
Благодарности
272
Баллы
245
Летучий, ты хочешь сделать типа защиты от выманивания? А как тогда выманивать их? Дальнобойное агрит стаю. Атака тоже. Пусть хоть эта возможность выманить остаётся.
Вот хорошо было б сделать защиту от абуза стрелами , когда враги выстрояться кучкой, и ждут своей очереди получить стрелу в голову. Прикольно если б они убегали, и восстанавливались :D
 

Летучий

Участник форума
Регистрация
17 Авг 2017
Сообщения
452
Благодарности
713
Баллы
265
Летучий, ты хочешь сделать типа защиты от выманивания? А как тогда выманивать их?
Не выманивать. Если волки стоят вчетвером - значит разработчик хотел, чтобы ты их вчетвером бил.
Ну и в готике 2 и Ризене при аналогичной системе иногда всё таки можно выманивать кого-то из группы, если постараться.
 

fyryNy

Участник форума
Регистрация
2 Мар 2019
Сообщения
63
Благодарности
159
Баллы
180
Thank you very much for the ability to disable monster revival. I've been wanting to do that for a long time.
Companion behavior is also a long time dream. Is it possible to make similar behavior for pack monsters? Let's say I provoke one wolf when I get close to him, then all the other wolves near him also attack me.


Could you please make AutoLooting from your quickloot script available while in combat (as an optional setting, perhaps)?
Sure, I'll do it later
 
Последнее редактирование:

vlad485

Участник форума
Регистрация
1 Июн 2016
Сообщения
1.722
Благодарности
1.862
Баллы
320
В настоящее время я тестирую это, и, похоже, оно работает довольно хорошо, поэтому, вероятно, оно будет включено в следующее обновление.
Интересно будет посмотреть на бой с стаей волков между Трелисом и Сильденом
 

Silves The Rog

Участник форума
Регистрация
8 Июн 2023
Сообщения
90
Благодарности
96
Баллы
30
Oh, by the way. I noticed that your Auto Looting feature works perfectly when it comes to owned items — it just won't pick up stuff until it's safe to loot. But it keeps trying to loot Bradley's slave list in Montera, which angers him. Apparently, that's the only issue I've had so far while having it enabled almost 100% of the time lol
 

fyryNy

Участник форума
Регистрация
2 Мар 2019
Сообщения
63
Благодарности
159
Баллы
180
Oh, by the way. I noticed that your Auto Looting feature works perfectly when it comes to owned items — it just won't pick up stuff until it's safe to loot. But it keeps trying to loot Bradley's slave list in Montera, which angers him. Apparently, that's the only issue I've had so far while having it enabled almost 100% of the time lol
I think I'll just add a list of items that should be ignored when looting
 

tatun

Участник форума
Регистрация
31 Янв 2009
Сообщения
1.030
Благодарности
272
Баллы
245
Правильно ли я понимаю, что спутники должны телепортироваться к герою, если они потерялись?
Я сегодня потерял Оркнарока по пути в руины Мора Сул, добежал до храма, но он всё равно не телепортировался ко мне.
 

fyryNy

Участник форума
Регистрация
2 Мар 2019
Сообщения
63
Благодарности
159
Баллы
180
Правильно ли я понимаю, что спутники должны телепортироваться к герою, если они потерялись?
Я сегодня потерял спутника, убегал подальше от того места, но он всё равно не телепортировался ко мне.
They should but is not perfect, I'll have to review that and try make it work better.
 

fyryNy

Участник форума
Регистрация
2 Мар 2019
Сообщения
63
Благодарности
159
Баллы
180
New update for G3Fixes
Код:
[1.0.0]
- Added version info to the dll file
- Fix for infinite invisibility from Magic Mist spell
  (if player transform into a monster immediately after casting Magic Mist spell, and player transform back to original self after the mist is gone, hero will remain invisible to all NPCs)
- NPCs that are guiding Hero to some place have the same behavior as companions that are following player (they are affected by current passive/aggressive companion mode)
- NPCs that are guiding Hero to some place will use sprint if player is sprinting
- Monsters that threaten Hero before attacking will now attack in herd (all nearby monsters with the same species as the one that is threatening hero will attack at once) [optional]

I also updated QuickLoot
Код:
[1.0.0]
- Added version info to the dll file
- Added an optional setting to allow to enable QuickLooting/AutoLooting while in combat
- Added an optional setting to allow to enable AutoLooting while weapon is held or hero is consuming an item
- Added an optional setting to allow to enable AutoLooting when hero is transformed
- Replaced icon with separate colored icons dependent on current circumstances
  green icon: autoloot is active and allowed
  orange icon: player is holding a weapon or is consuming an item (only if AllowWithItemInHands is set to false)
  red icon: player is in combat (only if AllowInCombat is set to false)
- Added a list of items ignored by auto/area loot
!Area or normal QuickLooting of chests and other interactive entities is always prevented if hero holds something in his hands or is in combat!
!QuickLooting of items or corpses is always prevented if hero holds something in his hands (consuming a potion etc.)!

And TimeMultiplier
Код:
[1.0.0]
- Added version info to the dll file
- Fix for saving info about total playtime in save file (at least I hope it is fixed now)
- Removed ugly text indicator and added an icon and clock (current day + hour in-game) instead
 
Последнее редактирование:

tatun

Участник форума
Регистрация
31 Янв 2009
Сообщения
1.030
Благодарности
272
Баллы
245
Проверьте, правильно ли работает скрипт, с ведущими нпс, после завершения их квеста.
Я ходил с охотником на серебристых волков. После охоты он ушёл. Но иконка спутника осталась. Возможно это может помешать некоторым другим квестам в будущем?
 

fyryNy

Участник форума
Регистрация
2 Мар 2019
Сообщения
63
Благодарности
159
Баллы
180
Проверьте, правильно ли работает скрипт, с ведущими нпс, после завершения их квеста.
Я ходил с охотником на серебристых волков. После охоты он ушёл. Но иконка спутника осталась. Возможно это может помешать некоторым другим квестам в будущем?
Yeah, I've noticed that the icon sometimes stays on the screen. I'll just probably make it visible all the time.
 
Сверху Снизу